Článek v rubrikách:

»Manuál » SolisShop v.3
»Manuál » SolisShop v.3 » Cenová politika

Manuál: Cenová politika

Cenová politika Systém SolisShop umožňuje v základní verzi vést 3 druhy cenové politiky. Řeší otázku toho jak stanovit prodejní cenu. Vždy záleží na tom jakým způsobem získáváte nákupní ceny / doporučené ceny. Nejdříve si odpovězme jak budeme cenu v

Cenová politika

Systém SolisShop umožňuje v základní verzi vést 3 druhy cenové politiky. Řeší otázku toho jak stanovit prodejní cenu. Vždy záleží na tom jakým způsobem získáváte nákupní ceny / doporučené ceny. Nejdříve si odpovězme jak budeme cenu vypočítávat, na výběr máme: podle marže, podle rabatu nebo pevně stanová neměnná cena.

To které nastavení bude ovlivňovat prodejní cenu produktu určíme zvolením položky způsob výpočtu ceny např. v detailu produktu.

Cenová politika podle skupiny marže

Podle skupiny marže znamená, že si vytvoříme homogenní skupiny marží, v podstatě je to jen kombinace názvu a procentní hodnoty. Je už na nás v čem najdeme ty podobnosti a podle čeho vytvoříme skupiny, vhodnou praktikou je orientovat se na dodavatele, obvykle mají takové produkty stejnou cenovou politiku, protože ji určuje dodavatel. Další možností je orientovat se na typ produktu např. Batohy (10%), Bundy (15%), Mobily (2%).

Vytvoření těchto skupin nám umožní rychle měnit ceny u velkého množství zboží. U každého produktu máme možnost si vybrat tuto skupinu marže. Cena se podle ní vypočítá a bude se vypočítávat vzorečkem nákupní cena + procento marže = prodejní cena.

Při každé změně ceny, když se například importem zboží od dodavatele změní nákupní cena, bude prodejní cena automaticky změněna, stejně tak když změníte procento marže automaticky se všechny produkty, které mají tuto marži přiřazenou přepočítají.

Cenová politika podle skupiny rabatu

Je to obdobný přístup jako u cenové politiky podle skupiny marže. V podstatě vše je totožné až na vzoreček výpočtu, ten je doporučená cena - procento rabatu = prodejní cena. Je to v podstatě sleva, kterou poskytujete svým zákazníkům.

Cenová politika pevně stanovených cen

Tento způsob je asi nejméně výhodný a obvykle se používá přechodně jen ve chvíli, kdy chceme na nějaké období cenu fixovat, a nechceme aby byla ovlivněna jakýmkoli importem nebo změnami nákupních a doporučených cen.